Skip to main content

Principal's Page

Welcome to Palma Ceia Elementary!

Dear Palma Ceia Families,                                                                                                                                       

I am excited to welcome you to the 2019-20 school year! Hopefully the summer has provided
you with many memorable opportunities to spend time with family and friends.  It is my pleasure
and privilege to serve as the principal of such an exemplary student-centered learning
community.  As we prepare to embark on another year, I am reminded that the beginning of
school is truly a special time, and I am eagerly looking forward to partnering with you as we
continue to nurture the ongoing development of your child. Fortunately, our school continues to
be a team of exceptionally talented and committed teaching staff that is anchored by a supportive
Central Office Administration and Board of Education.

I encourage you all to be involved! Research on schools clearly demonstrates that parent
participation in their child’s schooling coincides with a greater likelihood of academic success
for their child. Parents, Students, Staff and Teachers working together facilitate continuous
school improvement and educational excellence. Together, we ensure students have the skills to
graduate from high school and college/university of their choice. Palma Ceia Elementary has a
strong tradition of supportive, hard-working parents. Here are some ways to continue to support
your child’s education:

  • After school, provide a “quiet time” with no TV, electronic games or other distractions so that students may complete their homework and read for at least 30 minutes every day, including weekends.
  • Read to your children and/or have them read to you every day. RazKids and/or Freckle are available to our students dependent on grade level and can be used on computers, tablets or phones. Your child’s teacher will send home log-in information if this is available to your student.
  • Too busy? Your child can read and keep you company while you are making dinner, sorting clothes, changing the oil, washing dishes, etc.  Children can read and complete homework in the car when there are errands to run.
  • Insist that your child go to bed early so that s/he may be rested and ready to learn the following day. Send your child to school, on time, every day. Good attendance is the most reliable predictor of graduation from high school.

Palma Ceia teachers have diligently prepared for the upcoming school year. Our teachers bring a
wealth of knowledge, dedication, and passion to our school and will contribute to the rich
collaboration and learning opportunities that lie ahead. I am excited about the school year and
hope that we have an awesome year full of fun and learning!

Sincerely,


Monica Manriquez
Principal


¡Bienvenidos a la escuela primaria Palma Ceia!

Estimadas familias de Palma Ceia,

¡Bienvenidos al año escolar 2019-2020! Esperamos que el verano les haya brindado muchas
oportunidades memorables para pasar tiempo con su familia y amigos. Tengo el placer y el privilegio de ser la directora de una comunidad ejemplar de aprendizaje centrado en el alumno. Mientras nos
preparamos para embarcarnos en otro año escolar, recuerdo que el comienzo de la escuela es realmente un momento especial, y estoy deseosa de seguir trabajando con ustedes en el desarrollo continuo de su hijo/a.  Afortunadamente, nuestra escuela continúa siendo un equipo de personal docente excepcionalmente talentoso y comprometido que está anclado por una administración de la oficina central y la mesa directiva de educación.

Les animo a todos a participar! Las investigaciones sobre las escuelas demuestran claramente que la
participación de los padres en la educación de sus hijos coincide con una mayor probabilidad de éxito académico para sus hijos. Los padres, los estudiantes, el personal y los maestros que trabajan juntos facilitan la mejora continua de la escuela y la excelencia educativa. Juntos, nos aseguramos de que los estudiantes tengan las habilidades para graduarse de la escuela preparatoria y colegio / universidad de su elección. La Escuela Primaria Palma Ceia tiene una fuerte tradición de padres que apoyan y trabajan duro. Aquí hay algunas maneras de continuar apoyando la educación de su hijo/a:

  • Después de clases, proporcione "tiempo tranquilo" sin televisión, juegos electrónicos u otras distracciones para que los estudiantes puedan completar su tarea y leer por lo menos 30 minutos todos los días, incluyendo los fines de semana.
  • Lea a sus hijos y/o pídales que le lean todos los días. RazKids y/o Freckle están disponibles para nuestros estudiantes dependiendo del nivel de grado y se pueden utilizar en computadoras, tabletas o teléfonos. El maestro de su hijo enviara información a casa si está disponible para su estudiante.
  • ¿Demasiado ocupado? Su hijo/a puede leer y hacerle compañía mientras usted está haciendo la cena, doblando la ropa, cambiando el aceite, lavando los platos etc. Los niños pueden leer y terminar la tarea en el coche cuando hay mandados que hacer.
  • Insista en que su hijo/a vaya a la cama temprano para que él / ella pueda estar descansado y listo para aprender el día siguiente. Envíe a su hijo/a a la escuela, a tiempo, todos los días. La buena asistencia es el predictor más fiable de la graduación de la escuela preparatoria.

Los maestros de Palma Ceia se han preparado diligentemente para este año escolar. Nuestros maestros aportan una gran cantidad de conocimiento, dedicación y pasión a nuestra escuela y contribuirán a la rica colaboración y oportunidades de aprendizaje que tenemos por delante. ¡Estoy entusiasmada por el año escolar y espero que tengamos un año maravilloso lleno de diversión y aprendizaje!


Atentamente,
Monica Manriquez
Directora

 

Monica Manriquez, Principal

Email: mmanriquez@husd.k12.ca.us
Principal Manriquez

 

 

Student/Parent Handbook